Biologia – kurs maturalny
Podstawy
1 lekcjaBadania biologiczne
3 lekcjeChemia życia
6 lekcjiKomórka
5 lekcjiMetabolizm
8 lekcjiWirusy, wiroidy i priony
1 lekcjaKlasyfikacja organizmów
1 lekcjaProkarionty, protisty, grzyby i porosty
4 lekcjeRóżnorodność roślin i tkanki roślinne
11 lekcjiFizjologia roślin
6 lekcjiRóżnorodność bezkręgowców i tkanki zwierzęce
12 lekcjiRóżnorodność strunowców
8 lekcjiFizjologia zwierząt
9 lekcjiCzłowiek
13 lekcjiGenetyka
12 lekcjiBiotechnologia
6 lekcjiEwolucja
10 lekcjeEkologia
9 lekcjiPrzed Tobą quiz powtórkowy z lekcji “Odżywianie się roślin”. Znajdziesz w nim pytania, które pozwolą Ci sprawdzić uzyskaną wiedzę, ale także powtórzyć ten temat. Pamiętaj, że to jeszcze nie matura i możesz popełniać błędy. Grunt, żebyś na tych błędach się uczył! 🙂 Świetnym pomysłem jest prowadzenie zeszytu błędów, w którym będziesz zapisywał zagadnienia, na których się “wyłożyłeś” 🙂 To w przyszłości pomoże Ci szybko przypomnieć sobie, na jakie kwestie szczególnie musisz zwracać uwagę.
Ten quiz nie należy do najprostszych, dlatego uważnie czytaj pytania, bo haczyk tkwi w szczegółach. Życzę Ci powodzenia i do dzieła!
Quiz “Odżywianie się roślin”
Podsumowanie quizu
Ukończyłeś 0 z 11 pytań
Pytania:
Informacje
Już ukończyłeś ten quiz. Nie możesz rozpocząć go ponownie.
Quiz is loading…
Zaloguj się, aby rozpocząć quiz.
You must first complete the following:
Wynik
Wynik
Odpowiedziałeś poprawnie na 0 z 11 pytań
Twój czas:
Czas się skończył
Uzyskałeś 0 z 0 punktów, (0)
Earned Point(s): 0 of 0, (0)
0 Essay(s) Pending (Possible Point(s): 0)
Kategorie
- Brak kategorii 0%
Musisz jeszcze powtórzyć tę lekcję.
Zaliczyłeś/aś ten quiz, ale warto wrócić jeszcze do tej lekcji i powtórzyć wiadomości a potem podejść do tego quizu jeszcze raz.
Brawo, to dobry wynik!
Super! To świetny wynik!
Użytkownik | Data | Punkty | Wynik | |
---|---|---|---|---|
Tabela jest wczytywana… | ||||
Brak dostępnych danych | ||||
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- Aktualne
- Wróć do pytania
- Rozwiązane
- Poprawnie
- Niepoprawnie
- Pytanie 1 z 11
1. Pytanie
1 punkt(y)Dobierz odpowiednie słowa, aby powstały prawidłowe zdania.
W procesie fotooddychania zamiast dwutlenku węgla RuBisCo przyłącza do RuBP 1. (tlen/azot).
W rezultacie powstaje toksyczny dla rośliny 2. (aldehyd 3-fosfoglicerynowy/glikolan).
PoprawnieNiepoprawnie - Pytanie 2 z 11
2. Pytanie
1 punkt(y)W jaki sposób rośliny typu CAM ograniczają utratę wody?
PoprawnieNiepoprawnie - Pytanie 3 z 11
3. Pytanie
1 punkt(y)W jakiej formie rośliny zdolne są pobierać azot? Zaznacz wszystkie prawidłowe odpowiedzi.
PoprawnieNiepoprawnie - Pytanie 4 z 11
4. Pytanie
1 punkt(y)Dokończ zdanie.
Postać transportowa cukrów w roślinie to
PoprawnieNiepoprawnie - Pytanie 5 z 11
5. Pytanie
1 punkt(y)Jakie są typowe warunki, w których występuje fotosynteza C4?
PoprawnieNiepoprawnie - Pytanie 6 z 11
6. Pytanie
1 punkt(y)Kutykula to cienka warstwa pokrywająca zewnętrzną stronę komórek epidermy, która pokrywa wszystkie nadziemne części roślin, z wyjątkiem pędów zdrewniałych. Tworzy ona jednolitą powłokę na powierzchni rośliny, z wyjątkiem miejsc, gdzie znajdują się przestrzenie pomiędzy komórkami szparkowymi.
Oceń prawdziwość zdania.
Im grubsza kutylula pokrywająca epidermę liścia, tym trudniej zachodzi przez nią transpiracja.
PoprawnieNiepoprawnie - Pytanie 7 z 11
7. Pytanie
1 punkt(y)Kutykula to cienka warstwa pokrywająca zewnętrzną stronę komórek epidermy,która pokrywa wszystkie nadziemne części roślin, z wyjątkiem pędów zdrewniałych. Tworzy ona jednolitą powłokę na powierzchni rośliny, z wyjątkiem miejsc, gdzie znajdują się przestrzenie pomiędzy komórkami szparkowymi.
Dlaczego w warstwie kutykuli muszą znajdują się przerwy przy aparatach szparkowych?
PoprawnieNiepoprawnie - Pytanie 8 z 11
8. Pytanie
1 punkt(y)Wybierz spośród podanych.
W wyniku rozładunku łyka lokalne stężenie sacharozy w rurkach sitowych spada, co powoduje 1. (wzrost/spadek) potencjału wody. W wyniku tego woda zaczyna przepływać z rurek sitowych do naczyń drewna na drodze 2. (dyfuzji/osmozy).
PoprawnieNiepoprawnie - Pytanie 9 z 11
9. Pytanie
1 punkt(y)Rośliny pobierają azot w formie jonów amonowego (NH4+ ) i azotanowego (NO3– ). Preferencyjne asymilowanie którejś z form azotu zależy od gatunkowych uwarunkowań i czynników środowiska. Obydwie formy pobierane są w obszarze włośników korzenia, a przez niektóre gatunki mikoryzowe w obszarze aktywności symbionta.
Źródło: https://zpe.gov.pl/pdf/PoEpyMJsv
Dlaczego rośliny potrzebują symbiotycznych bakterii do uzyskiwania azotu?
PoprawnieNiepoprawnie - Pytanie 10 z 11
10. Pytanie
1 punkt(y)Podczas załadunku łyka transport sacharozy to transport:
PoprawnieNiepoprawnie - Pytanie 11 z 11
11. Pytanie
1 punkt(y)Oceń prawdziwość zdania.
U roślin typu CAM asymilacja CO2 zachodzi w nocy, ponieważ za dnia aparaty szparkowe przez większość czasu pozostają całkowicie zamknięte.
PoprawnieNiepoprawnie
Wyniki: Quiz “Odżywianie się roślin”
Użytkownik | Data | Punkty | Wynik | |
---|---|---|---|---|
Tabela jest wczytywana… | ||||
Brak dostępnych danych | ||||