<
Otrzymywanie soli za pomocą metody metal + sól wiąże się z pewnymi ograniczeniami. Metal “atakujący” sól musi być bardziej aktywny od metalu, który znajduje się w wyjściowej soli. Jak porównać aktywność metali i wybrać ten bardziej aktywny? Dowiesz się z filmu zamieszczonego poniżej. Zapraszam 🙂
Opisując eksperymenty chemiczne pamiętaj, że
ROZPUSZCZANIE to proces fizyczny – brak reakcji chemicznej np. rozpuszczanie cukru w wodzie.
ROZTWARZANIE to proces chemiczny i możemy go opisać za pomocą reakcji chemicznej np. roztwarzanie miedzi w kwasie azotowym(V) stężonym.
Subskrybuj nasz kurs online, aby uzyskać dostęp do pełnej treści lekcji.
Jeśli jeszcze nie potrzebujesz subskrypcji, sprawdź koniecznie nasze przykładowe lekcje dostępne zupełnie za darmo!
Zadania
Według badań przećwiczenie materiału od razu w praktyce poprawia zapamiętywanie o 30%!
Poziom trudności tego zadania to 1/6
Poziom trudności określa, jak trudne jest zadanie:
0-2: Zadania bardzo łatwe, mają za zadanie wprowadzić Cię w temat.
3-4: Jest to poziom odpowiadający łatwiejszym zadaniom na maturze.
5-6: Jest to poziom odpowiadający trudniejszym zadaniom na maturze.
Poziom trudności tego zadania to 3/6
Poziom trudności określa, jak trudne jest zadanie:
0-2: Zadania bardzo łatwe, mają za zadanie wprowadzić Cię w temat.
3-4: Jest to poziom odpowiadający łatwiejszym zadaniom na maturze.
5-6: Jest to poziom odpowiadający trudniejszym zadaniom na maturze.