Powrót do Kurs

Chemia - kurs maturalny

0% Ukończono
0/0 kroków

Atom i układ okresowy

6 lekcji

Systematyka związków nieorganicznych

11 lekcji

Wiązania chemiczne i kształt drobin

2 lekcje

Elektrochemia

3 lekcje

Charakterystyka najważniejszych pierwiastków

7 lekcji

Stechiometria

9 lekcji

Stężenia

7 lekcji

Kinetyka

1 lekcja

Równowaga chemiczna

2 lekcje

Roztwory elektrolitów

4 lekcje

Termochemia

1 lekcja

Chemia organiczna

22 lekcje
Lekcja 12, Probówka 15

Pytania powtórkowe do lekcji “Sole”

Agnieszka 18 października 2024
Postęp lekcji
0% Ukończono

<

Oto pytania, na które powinieneś/aś umieć odpowiedzieć po opanowaniu lekcji “Sole”. Zapisz odpowiedzi na poniższe pytania w zeszycie, a następnie sprawdź swoje odpowiedzi z odpowiedziami zamieszczonymi poniżej. Pytania, na które nie znałeś/aś odpowiedzi zaznacz do powtórki i wróć do nich następnego dnia. Powodzenia! 🙂

Pytania

  1. Jak zbudowane są sole?
  2. Jakie typy soli wyróżniamy?
  3. Jak dysocjują sole?
  4. Czy dysocjacja soli jest jednostopniowa czy wielostopniowa?
  5. Czy sole średnio i trudno rozpuszczalne w wodzie dysocjują na jony?
  6. Czy wszystkie sole to związki jonowe?
  7. Jak tworzy się nazwy soli pochodzących od kwasów tlenowych?
  8. Jak tworzy się nazwy soli pochodzących od kwasów beztlenowych?
  9. Jakimi metodami można otrzymać sole kwasów beztlenowych?
  10. Jakimi metodami można otrzymać sole kwasów tlenowych?
  11. Jakimi metodami można otrzymać sole amonowe?
  12. Jakimi metodami nie można otrzymać soli kwasów beztlenowych?
  13. Jakimi metodami nie można otrzymać soli kwasów tlenowych?
  14. Jakimi metodami nie można otrzymać soli amonowych?
  15. Na czym polega reakcja zobojętniania?
  16. Jakie muszą być spełnione warunki, aby zaszła reakcja typu “Metal + Kwas”?
  17. Jakie muszą być spełnione warunki, aby zaszła reakcja typu “Metal + Sól”?
  18. Jakie muszą być spełnione warunki, aby zaszła reakcja typu “Sól + Kwas”?
  19. Jakie muszą być spełnione warunki, aby zaszła reakcja typu “Sól + Zasada”?
  20. Jakie muszą być spełnione warunki, aby zaszła reakcja typu “Sól 1 + Sól 2”?
  21. Czy metale z I i II grupy wypierają się wzajemnie z soli?
  22. Czy mocny kwas może wyprzeć inny mocny kwas z soli?
  23. Czy może zajść reakcja, w której powstaną dwa trudno rozpuszczalne produkty?
  24. Czym się różni równanie cząsteczkowe od równania jonowego i jonowego skróconego?
  25. Jaki produkt otrzymamy w wyniku reakcji żelaza z kwasem solnym?
  26. Jaki produkt otrzymamy w wyniku reakcji żelaza z chlorem?
  27. Jaki produkt otrzymamy w wyniku reakcji chromu z kwasem bromowodorowym?
  28. Jaki produkt otrzymamy w wyniku reakcji żelaza z bromem?
  29. Jaką barwę ma AgCl?
  30. Jaką barwę ma AgI?
  31. Jaką barwę ma AgBr?
  32. Jaką barwę ma PbI2?
  33. Jaką barwę ma CuS?
  34. Jaką barwę ma Ag2S?
  35. Jaką barwę ma CuSO4 ∙ 5H2O?
  36. Jaką barwę ma bezwodny CuSO4?
  37. Jaką barwę ma BaSO4?
  38. Jaką barwę ma CaCO3?
  39. Jaką barwę ma wodny roztwór FeCl3?
  40. Jaką barwę ma wodny roztwór FeCl2?
  41. Jaką barwę ma wodny roztwór CuCl2?
  42. Jaką barwę ma wodny roztwór ZnCl2?
  43. Jaką barwę ma wodny roztwór CrCl3?
  44. Które sole rozkładają się w wyniku ogrzewania (są nietrwałe termicznie)?

Odpowiedzi

Będą dostępne do 10.10.2024

G

Subskrybuj nasz kurs online, aby uzyskać dostęp do pełnej treści lekcji.

Jeśli jeszcze nie potrzebujesz subskrypcji, sprawdź koniecznie nasze przykładowe lekcje dostępne zupełnie za darmo!

Powiadom mnie o nowych komentarzach
Powiadom o
0 komentarzy
oceniany
najnowszy najstarszy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze