§ 1 : Postanowienia wstępne
- Serwis internetowy Chemia w Probówce, dostępny pod adresem internetowym https://maturawpr.pl, prowadzony jest przez Adama Wojciechowskiego, prowadzącego działalność gospodarczą Chemia w probówce Adam Wojciechowski z siedzibą w Warszawie (02-203) przy ul. Kurhan 8G wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, posługujący się numerem NIP 7010942635.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających z Serwisu i określa zasady korzystania z Serwisu oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Serwisu.
§ 2 : Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Serwisu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – Chemia w probówce Adam Wojciechowski, NIP 7010942635 .
- Użytkownik – każdy podmiot korzystający z płatnych, oraz bezpłatnych usług Serwisu.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Serwisu.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Serwisu.
- Serwis– serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://maturawpr.pl .
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Serwisu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Serwisu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Konto – konto klienta w Serwisie, są w nim gromadzone są dane podane przez Użytkownika oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Serwisie.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Serwisie , umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Serwisie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Serwisu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Produkt – dostępna w Serwisie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Seriwsu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
- Subskrypcja – Umowy obejmująca prenumeratę lub świadczenie usług na czas nieoznaczony.
- Płatności automatyczne – płatności cykliczne.
§ 3 : Kontakt z serwisem
- Adres sprzedawcy: Kurhan 8G, 02-203 Warszawa
- Adres e-mail sprzedawcy: [email protected]
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów podanych w niniejszym paragrafie, lub korzystając z formularza kontaktowego.
§ 4 : Wymagania techniczne
Do korzystania z Serwisu, w tym korzystania z płatnych i bezpłatnych Usług, przeglądania asortymentu Serwisu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- Urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i aktualną wersją przeglądarki internetowej typu:
- Mozilla Firefox
- Microsoft Edge
- Google Chrome
- Opera
- Apple Safari
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies,
- włączona obsługa plików javascript.
§ 5 : Informacje ogólne
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Serwisu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Serwisu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta
- Przeglądanie ogólnodostępnych stron Serwisu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Serwisu możliwe jest po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu.
- Ceny podane w Serwisie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- W przypadku Subskrypcji końcową (ostateczną) ceną jest łączna cena obejmująca wszystkie płatności za okres rozliczeniowy.
- Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Serwisie w opisie Produktu.
- Wszelka komunikacja z właścicielem serwisu dotycząca zamówień, subskrypcji, ustawień konta lub związana z dostępem do danych osobowych użytkownika konta powinna być prowadzona z adresu email przypisanego do konta użytkownika w celu weryfikacji tożsamości. Adres email jest przypisywany podczas rejestracji, może być też zmieniony w dowolnym momencie w zakładce “Moje konto”.
§ 6 : Zakładanie konta w Serwisie
- Aby założyć Konto w Serwisie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie aktywnego adresu e-mail.
- Założenie Konta w Serwisie jest darmowe, pod warunkiem wyrażenia zgody na komunikację marketingową drogą e-mailową (newsletter).
- Zgoda na komunikację marketingową drogą e-mailową nie jest wymagana w przypadku użytkowników dokonujących zakupu dowolnej usługi świadczonej przez Serwis.
- Zakładanie wielu kont przez jednego użytkownika jest zakazane, o ile administracja Serwisu nie udzieli użytkownikowi uprzedniej zgody. W przypadku nadużyć, Serwis ma prawo do natychmiastowego usunięcia konta Użytkownika, bez zwrotu kosztów już opłaconych Subskrypcji.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem panelu zarządzania kontem dostępnego pod tym adresem.
- Usunięcie przez użytkownika Konta nie uprawnia go do zwrotu pieniędzy za niewykorzystany przez niego okres subskrypcji.
- Usunięcie konta jest nieodwracalne. Użytkownik może jednak w każdej chwili założyć nowe konto.
§ 7 : Zasady składania zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
- zalogować się;
- kliknąć przycisk “Zamów” (lub równoznaczny);
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
§ 8 : Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Serwis oferuje dostęp do treści cyfrowych, dostępnych pod adresem chemiawp.pl .
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- Płatności elektroniczne
- Płatność kartą płatniczą
- Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Serwisu.
§ 9 : Zasady pobierania i rezygnacji z płatności cyklicznych
- Użytkownik zawierając umowę z firmą Chemia w probówce Adam Wojciechowski oraz wybierając określoną subskrypcję wyraża zgodę na cykliczne, co miesięczne pobieranie przez Operatora Płatności (PayU S.A lub Stripe, Inc.) z karty płatniczej kwoty pieniężnej odpowiadającej wysokości wartości opłaty za subskrypcję. Opłata będzie pobierana przez Operatora płatności raz w miesiącu/półrocznie/rocznie, zgodnie z opisem wybranej przez użytkownika subskrypcji.
- Powyższy zapis nie dotyczy sytuacji, w której użytkownik jako formę płatności wybrał płatność jednorazową.
- Informacja na temat wysokości opłaty są opisane w opisie kursu. Ponadto, ostateczna kwota płatności cyklicznych, po uwzględnieniu wszelkich zniżek i rabatów, jest podana na stronie podsumowania zamówienia (“Płatność”), dzięki czemu użytkownik może zapoznać się z nią przed złożeniem zamówienia.
- Użytkownik w ramach usługi płatności cyklicznych ma możliwość zapisania danych karty i zlecenia stałego polecania zapłaty. Dane karty będą przechowywane przez Operatora Płatności (PayU S.A, lub Stripe, Inc.). Operator płatności, pośrednicząc w dokonaniu płatności udostępnia narzędzie Token (wirtualnych identyfikatorów karty), umożliwiający przypisanie do indywidualnego Klienta unikalnego identyfikatora za pomocą którego Klient cyklicznie dokonuje płatności na rzecz firmy.
- Opłacenie kolejnego okresu subskrypcji oznacza przedłużenie umowy sprzedaży.
§ 10 : Zawieszanie subskrypcji i rozwiązanie umowy sprzedaży
- Rezygnacja z subskrypcji jest jednoznaczna z rezygnacją z pobierania płatności cyklicznych i rozwiązaniem umowy sprzedaży. Użytkownik może zrezygnować z subskrypcji w zakładce Moje Konto.
- Subskrypcja może zostać zawieszona lub aktywowana przez klienta po kliknięciu przycisku “Zawieś” w zakładce Moje konto.
- W przypadku zawieszenia i aktywowania subskrypcji przez Klienta, subskrypcja zostanie przedłużona o okres równy okresowi zawieszenia subskrypcji.
- Zawieszenie subskrypcji pozbawia Klienta dostępu do płatnych usług serwisu. Dostęp zostaje przywrócony po aktywacji subskrypcji przez klienta, lub po opłaceniu kolejnego okresu rozliczeniowego.
- Subskrypcja zostaje zawieszona w przypadku upłynięcia ostatniego opłaconego okresu rozliczeniowego, o ile Klient nie przedłuży subskrypcji.
- Umowa sprzedaży zostaje rozwiązana po 45 dniach od upłynięcia ostatniego opłaconego okresu rozliczeniowego, o ile w tym czasie Klient nie przedłuży subskrypcji.
§ 11 : Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Serwisie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- W przypadku treści cyfrowych, dostęp do nich jest możliwy natychmiast po złożeniu zamówienia i zaksięgowaniu wpłaty na koncie Sprzedawcy.
§ 12 : Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą formularza dostępnego pod tym adresem.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy o:
- świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
- o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.
§ 13 : Reklamacja i odpowiedzialność za wady
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkt wolny od wad.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady).
- Reklamację należy zgłosić drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy, lub przy wykorzystaniu elektronicznego formularza reklamacyjnego, udostępnionego przez Sprzedawcę na jednej z podstron Serwisu. Aby zrealizować reklamację niezbędna może być weryfikacja zgłoszenia drogą e-mailową korzystając z adresu email przypisanego do konta.
- W przypadku, gdy reklamacja dotyczy ograniczenia dostępu do treści cyfrowych objętych subskrypcją z winy Serwisu, Klient jest uprawniony do bezpłatnego przedłużenia okresu dostępu do treści cyfrowych o czas równy czasowi ograniczenia dostępu.
- Odpowiedzialność materialna Serwisu jest ograniczona do sumy równej kwocie należnej za ostatni opłacony przez konsumenta okres Subskrypcji.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
§ 14 : Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 15 : Dane osobowe i pliki cookies w Serwisie internetowym
- Informacje na temat przetwarzania danych osobowych i wykorzystania plików cookies dostępne są w Polityce Prywatności.
§ 16 : Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Serwis internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności, dostaw lub usług – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.