Odróżnianie glukozy i fruktozy
Po zmieszaniu reagentów zawartość probówek w zestawie A ogrzano. Zaplanuj doświadczenie, którego przebieg pozwoli na odróżnienie wodnych roztworów: fruktozy i glukozy. W tym celu wybierz zestaw (A albo B), którego użyjesz do identyfikacji związków i uzasadnij to opisem obserwacji lub brakiem zmian, które wykażą różnice w przebiegu doświadczenia z udziałem fruktozy i glukozy.
Wybrany zestaw: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Obserwacje:
Probówka I: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Probówka II: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Wybrany zestaw: B
Obserwacje:
Probówka I: Brak zmian lub nie obserwuje się zmian lub nie zaobserwowano objawów reakcji
Probówka II: Następuje odbarwienie wody bromowej, wydziela się (bezbarwny, bezwonny) gaz.
Subskrybuj nasz kurs chemii online, aby uzyskać dostęp do tego i wielu innych zadań z rozwiązaniami!