Chemia – kurs maturalny
Atom i układ okresowy
6 lekcjiSystematyka związków nieorganicznych
11 lekcjiWiązania chemiczne i kształt drobin
2 lekcjeElektrochemia
4 lekcjeCharakterystyka najważniejszych pierwiastków
7 lekcjiStechiometria
9 lekcjiStężenia
7 lekcjiKinetyka
1 lekcjaRównowaga chemiczna
2 lekcjeRoztwory elektrolitów
4 lekcjeTermochemia
1 lekcjaChemia organiczna
21 lekcjiPrzed Tobą quiz powtórkowy z lekcji poświęconej amfoteryczności. Czytaj uważnie polecenia i pamiętaj, że ukryta jest w nich podpowiedź ile odpowiedzi w danym zadaniu może być prawidłowych. Trzymam kciuki za wysoki wynik. A nawet jeśli Twój wynik nie będzie satysfakcjonujący, zawsze możesz powtórzyć materiał i spróbować zrobić quiz jeszcze raz. Nauka na błędach, to również skuteczna metoda nauki! Do dzieła! 🙂
Podsumowanie quizu
Ukończyłeś 0 z 15 pytań
Pytania:
Informacje
Już ukończyłeś ten quiz. Nie możesz rozpocząć go ponownie.
Quiz is loading…
Zaloguj się, aby rozpocząć quiz.
You must first complete the following:
Wynik
Wynik
Odpowiedziałeś poprawnie na 0 z 15 pytań
Twój czas:
Czas się skończył
Uzyskałeś 0 z 0 punktów, (0)
Earned Point(s): 0 of 0, (0)
0 Essay(s) Pending (Possible Point(s): 0)
Średni wynik | |
Twój wynik |
Kategorie
- Brak kategorii 0%
Musisz jeszcze odświeżyć materiał z tej lekcji.
Zaliczyłeś ten quiz, ale musisz jeszcze trochę poćwiczyć.
To całkiem dobry wynik, zrób powtórkę za około 2-3 dni.
Brawo! Świetny wynik!
Użytkownik | Data | Punkty | Wynik | |
---|---|---|---|---|
Tabela jest wczytywana… | ||||
Brak dostępnych danych | ||||
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- Aktualne
- Wróć do pytania
- Rozwiązane
- Poprawnie
- Niepoprawnie
- Pytanie 1 z 15
1. Pytanie
1 punkt(y)Wybierz poprawne dokończenie zdania.
Związki amfoteryczne …………
PoprawnieNiepoprawnie - Pytanie 2 z 15
2. Pytanie
1 punkt(y)Zaznacz właściwą odpowiedź.
Do związków amfoterycznych należą …………….
PoprawnieNiepoprawnie - Pytanie 3 z 15
3. Pytanie
1 punkt(y)Zaznacz wszystkie prawidłowe odpowiedzi.
Z zasadami reagują następujące metale:
PoprawnieNiepoprawnie - Pytanie 4 z 15
4. Pytanie
1 punkt(y)Zaznacz właściwą odpowiedź.
Jaki charakter chemiczny mogą mieć tlenki?
PoprawnieNiepoprawnie - Pytanie 5 z 15
5. Pytanie
1 punkt(y)Zaznacz właściwą odpowiedź.
Jaki odczyn mogą mieć wodne roztwory soli?
PoprawnieNiepoprawnie - Pytanie 6 z 15
6. Pytanie
1 punkt(y)W wyniku reakcji pewnej substancji z zasadą i wodą powstał gazowy wodór oraz sól kompleksowa o wzorze K3[Al(OH)6].
Tą substancją był:
PoprawnieNiepoprawnie - Pytanie 7 z 15
7. Pytanie
1 punkt(y)Zaznacz poprawną/poprawne odpowiedzi.
Przeprowadzono reakcję, w której wziął udział pewien związek X oraz zasada sodowa. W jej wyniku powstał wyłącznie tetrahydroksocynkan(II) sodu.
Związkiem X mógł być:
PoprawnieNiepoprawnie - Pytanie 8 z 15
8. Pytanie
1 punkt(y)Przeprowadzono reakcję, w której wziął udział pewien związek Y, woda oraz tlenek chromu(III). W jej wyniku powstał tetrahydroksochromian(III) sodu.
Związkiem Y był:
PoprawnieNiepoprawnie - Pytanie 9 z 15
9. Pytanie
1 punkt(y)Zaznacz poprawną odpowiedź.
Ligandem może być ……………………
PoprawnieNiepoprawnie - Pytanie 10 z 15
10. Pytanie
1 punkt(y)Zaznacz poprawne dokończenie zdania.
Liczba koordynacji określa ……………….
PoprawnieNiepoprawnie - Pytanie 11 z 15
11. Pytanie
1 punkt(y)Wpisz odpowiednie słowo w lukę tak, aby powstało zdanie prawdziwe.
W każdym związku koordynacyjnym występuje wiązanie/wiązania ………………… pomiędzy atomem centralnym a ligandem/ligandami.
PoprawnieNiepoprawnie - Pytanie 12 z 15
12. Pytanie
1 punkt(y)Pewną reakcję można opisać poniższym równaniem jonowym skróconym.
2OH– + Zn + 2H2O → [Zn(OH)4]2- + H2
Równanie cząsteczkowe opisujące tę przemianę ma postać:
PoprawnieNiepoprawnie - Pytanie 13 z 15
13. Pytanie
1 punkt(y)Zaznacz zdanie/a prawdziwe.
PoprawnieNiepoprawnie - Pytanie 14 z 15
14. Pytanie
1 punkt(y)Przeprowadzono doświadczenie, którego etapy opisane zostały poniżej.
Etap 1. Niewielką ilość stałego chlorku glinu rozpuszczono w wodzie, a do otrzymanego roztworu dodano stechiometryczną ilość zasady potasowej.
Etap.2. Do zawartości probówki otrzymanej w pierwszym etapie dodano nadmiar zasady potasowej.
Jakie zmiany świadczące o zachodzącej reakcji można zaobserwować w pierwszym etapie doświadczenia, a jakie w drugim etapie doświadczenia?
PoprawnieNiepoprawnie - Pytanie 15 z 15
15. Pytanie
1 punkt(y)W szkolnym laboratorium uczniowie mieli za zadanie zaplanować doświadczenie, które wykaże amfoteryczny charakter pewnego wodorotlenku.
Wskaż, odpowiedź, która zawiera wzory odczynników, które będą przydane w tym eksperymencie.
PoprawnieNiepoprawnie
Wyniki: Quiz – Powtórka z amfoteryczności
Użytkownik | Data | Punkty | Wynik | |
---|---|---|---|---|
Tabela jest wczytywana… | ||||
Brak dostępnych danych | ||||