Biologia – kurs maturalny
Podstawy
1 lekcjaBadania biologiczne
3 lekcjeChemia życia
6 lekcjiKomórka
5 lekcjiMetabolizm
8 lekcjiWirusy, wiroidy i priony
1 lekcjaKlasyfikacja organizmów
1 lekcjaProkarionty, protisty, grzyby i porosty
4 lekcjeRóżnorodność roślin i tkanki roślinne
11 lekcjiFizjologia roślin
6 lekcjiRóżnorodność bezkręgowców i tkanki zwierzęce
12 lekcjiRóżnorodność strunowców
8 lekcjiFizjologia zwierząt
9 lekcjiCzłowiek
13 lekcjiGenetyka
12 lekcjiBiotechnologia
6 lekcjiEwolucja
10 lekcjeEkologia
9 lekcjiPrzed Tobą quiz podsumowujący dział “Badania biologiczne”. Znajdziesz w nim pytania, które pozwolą Ci sprawdzić uzyskaną wiedzę, ale także powtórzyć ten dział. Pamiętaj, że to jeszcze nie matura i możesz popełniać błędy. Grunt, żebyś na tych błędach się uczył! 🙂 Świetnym pomysłem jest prowadzenie zeszytu błędów, w którym będziesz zapisywał zagadnienia, na których się “wyłożyłeś” 🙂 To w przyszłości pomoże Ci szybko przypomnieć sobie, na jakie kwestie szczególnie musisz zwracać uwagę.
Ten quiz nie należy do najprostszych, dlatego uważnie czytaj pytania, bo haczyk tkwi w szczegółach. Życzę Ci powodzenia i do dzieła!
Podsumowanie quizu
Ukończyłeś 0 z 11 pytań
Pytania:
Informacje
Już ukończyłeś ten quiz. Nie możesz rozpocząć go ponownie.
Quiz is loading…
Zaloguj się, aby rozpocząć quiz.
You must first complete the following:
Wynik
Wynik
Odpowiedziałeś poprawnie na 0 z 11 pytań
Twój czas:
Czas się skończył
Uzyskałeś 0 z 0 punktów, (0)
Earned Point(s): 0 of 0, (0)
0 Essay(s) Pending (Possible Point(s): 0)
Średni wynik | |
Twój wynik |
Kategorie
- Brak kategorii 0%
Musisz jeszcze odświeżyć materiał z tej lekcji.
Zaliczyłeś ten quiz, ale musisz jeszcze trochę poćwiczyć.
To całkiem dobry wynik, zrób powtórkę za około 2-3 dni.
Brawo! Świetny wynik!
Użytkownik | Data | Punkty | Wynik | |
---|---|---|---|---|
Tabela jest wczytywana… | ||||
Brak dostępnych danych | ||||
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- Aktualne
- Wróć do pytania
- Rozwiązane
- Poprawnie
- Niepoprawnie
- Pytanie 1 z 11
1. Pytanie
1 punkt(y)Źródło: Matura CKE maj 2019, Poziom rozszerzony (Formuła 2015) – Zadanie 20
Na podstawie: K. Falińska, Ekologia roślin, Warszawa 1996; O.E. Sala, The effect of herbivory on vegetation structure, http://www.agro.uba.ar/users/sala/
Badano wpływ umiarkowanego wypasania bydła na różnorodność gatunkową roślin w naturalnym zbiorowisku trawiastym (pampa) Ameryki Południowej.
Na podstawie informacji zawartych na tym wykresie można wyciągnąć wniosek, że:
- Pytanie 2 z 11
2. Pytanie
1 punkt(y) - Pytanie 3 z 11
3. Pytanie
1 punkt(y)Przeprowadzono doświadczenie, w którym badano wpływ wyciągu ze zmielonych nasion kąkola polnego (Agrostemma githago L.) na na zdolność kiełkowania ozimych gatunków zbóż (pszenica, jęczmień).
Oto tabela przedstawiająca wyniki doświadczenia.
Źródło: Agnieszka Ciesielska, Monika Borkowska, Wpływ wodnych wyciągów ze zmielonych nasion Agrostemma Githago na kiełkowanie ozimych form pszenicy i jęczmienia.
Zaznacz poprawne zdanie:
- Pytanie 4 z 11
4. Pytanie
1 punkt(y)Przeprowadzono doświadczenie, w którym badano wpływ wyciągu ze zmielonych nasion kąkola polnego (Agrostemma githago L.) na na zdolność kiełkowania ozimych gatunków zbóż (pszenica, jęczmień).
Oto tabela przedstawiająca wyniki doświadczenia.
Źródło: Agnieszka Ciesielska, Monika Borkowska, Wpływ wodnych wyciągów ze zmielonych nasion Agrostemma Githago na kiełkowanie ozimych form pszenicy i jęczmienia.
Wybierz zdanie prawdziwe:
- Pytanie 5 z 11
5. Pytanie
1 punkt(y)Przeprowadzono doświadczenie, w którym badano wpływ wyciągu ze zmielonych nasion kąkola polnego (Agrostemma githago L.) na na zdolność kiełkowania ozimych gatunków zbóż (pszenica, jęczmień).
Oto tabela przedstawiająca wyniki doświadczenia.
Oceń prawdziwość zdania.
Większość przedstawionych w tabeli wyników jest istotna statystycznie.
- Pytanie 6 z 11
6. Pytanie
1 punkt(y)Student prowadzi badania dotyczące wpływu pola magnetycznego na poruszanie się pantofelków.
Jakiego mikroskopu powinien użyć podczas swoich badań?
- Pytanie 7 z 11
7. Pytanie
1 punkt(y)Student prowadzi badania dotyczące budowy ziaren pyłku różnych gatunków roślin okrytonasiennych z rodziny różowatych. Będzie on badał urzeźbienie powierzchni egzyny, czyli zewnętrznej warstwy ściany otaczającej ziarno pyłku.
Jakiego mikroskopu powinien użyć w tym celu?
- Pytanie 8 z 11
8. Pytanie
1 punkt(y)Przeprowadzono doświadczenie, w którym badano wpływ chlorku sodu w podłożu na kiełkowanie nasion oraz biomasę roślin ozdobnych z rodzin komosowatych i szarłatowatych. Wyniki badania zostały przedstawione na wykresie.
Wskaż roślinę dla której najbardziej optymalne było zasolenie wody na poziomie 34 mM NaCl.
- Pytanie 9 z 11
9. Pytanie
1 punkt(y) - Pytanie 10 z 11
10. Pytanie
1 punkt(y)Ten wykres przedstawia umieralność z powodu raka płuca w Polsce w latach 1959-2006.
Źródło: Palenie tytoniu a umieralność na choroby odtytoniowe w Europie Środkowo-Wschodniej, Witold A. Zatoński et al.
Oceń prawdziwość zdania.
Umieralność na raka płuca u kobiet jest mniejsza niż u mężczyzn we wszystkich grupach wiekowych i systematycznie spada.
- Pytanie 11 z 11
11. Pytanie
1 punkt(y)
Wyniki: Quiz podsumowujący dział “Badania biologiczne”
Użytkownik | Data | Punkty | Wynik | |
---|---|---|---|---|
Tabela jest wczytywana… | ||||
Brak dostępnych danych | ||||