Sole – doświadczenie
Przeprowadzono doświadczenia zilustrowane na poniższym rysunku:
Zapisz, co zaobserwowano w probówkach I, II i III podczas doświadczeń:
Probówka I.: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Probówka II.: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Probówka III.: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Probówka I : zmiana zabarwienia oranżu metylowego z żółtopomarańczowego na czerwony lub z żółtego na czerwony
Probówka II : wyczuwa się charakterystyczny ( ostry) zapach lub wydziela się gaz o charakterystycznym ostrym zapachu
Probówka III: wytrąca się ( biały) osad
Subskrybuj nasz kurs chemii online, aby uzyskać dostęp do tego i wielu innych zadań z rozwiązaniami!